نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز

18 بهمن 1399

بررسی نمایشگر تمام لمسی هوشمند مرسدس بنز

 

 

کمپانی مرسدس بنز از نمایشگر تمام لمسی هوشمند خود با صفحه ۵۶ اینچی به نام Hyperscreen پرده برداری کرد.

 

                   کلیپی کوتاه از نمایشگر تمام لمسی هوشمند هایپراسکرین مرسدس بنز

معرفی هایپراسکرین (نمایشگر تمام لمسی هوشمند مرسدس بنز)

تا به امروز نمایشگرهای عظیمی به منظور اطلاع‌رسانی و سرگرمی تولید شده اند اما اخیرا مرسدس بنز از صفحه هایپر اسکرین خود پرده برداری و همه را شگفت زده کرد.

سازنده‌ی آلمانی به تازگی از نمایشگر لمسی ماموت و ستون به ستون ۵۶ اینچی خودروی لوکس و جدید مرسدس بنز به نام EQS، پرده‌برداری کرد.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
مرسدس بنز EQS

نمایشگر هایپراسکرین یک قطعه‌ی اصلی از نسل دوم خودروسازی است ( سیستم های سرگرمی-اطلاع‌رسانی MBUX). که به لطف ویژگی تمام دیجیتال بودن (کنترل با صدا) فاقد هرگونه دکمه فیزیکی می‌باشند.

لازم به ذکر است که  نمایشگر هایپر اسکرین  فقط یک صفحه نیست. بلکه چندین نمایشگر تعبیه شده در یک قطعه شیشه منحنی جامداست که کل خط داشبورد ماشین را پوشش می‌دهد.

 

 

نمایشگر-هایپر-اسکرین-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر هایپر اسکرین

از تصویر اولیه به نظر می رسد که حداقل سه صفحه نمایش در صفحه نمایش اصلی تعبیه شده باشد. به گونه ای که بخش اول آن صفحه نمایش در پشت فرمان ماشین:

 

 

ضفحه-نمایش-پشت-فرمان-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر اول

بخش دوم صفحه‌نمایش مرکزی که شامل اطلاعات و سرگرمی است:

 

 

نمایشگر-مرکزی-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر دوم

 و بخش سوم صفحه نمایش روبروی سرنشین جلو می‌باشد:

 

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر سوم

در حقیقت هایپر اسکرین تنها یک صفحه نمایش نیست

این صفحه مجهز به MBUX است که مخفف تجربه کاربر مرسدس بنز است. MBUX یکی از توانمندترین سیستم‌های سرگرمی-اطلاع‌رسانی و سیستم تمام کنترل فقط توسط صدا است.

ویژگی صفرلایه

مرسدس بنز از کلمه کلیدی صفر لایه استفاده کرده. بدین معنی که صفحه هایپر اسکرین بدون لایه می‌باشد و در آن کاربر دیگر مجبور نیست در انواع مختلف زیر منوها پیمایش کند. در حقیقت این صفحه بدون هیچگونه منوی اضافه در اختیار کاربر می باشد. تمام دستورات را می توان در صفحه اصلی تمام لمسی مشاهده کرد. مهم‌ترین برنامه ها همیشه به صورت موقتی و متنی در بالای صفحه نمایش و جلوی دید راننده ظاهر می‌شوند. به همین دلیل کاربران نیازی ندارد تا در زیر منوها پیمایش کند.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی

در طراحی این نمایشگر از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده شده. به عنوان مثال اگر همیشه سه‌شنبه در هنگام بازگشت به خانه با شخص خاصی تماس بگیرید. از شما خواسته می‌شود که در آن روز هفته و ساعت مشخص از روز یک تماس تلفنی با آن شخص برقرار کنید. همچنین یک کارت حاوی اطلاعات تماس آن شخص به کاربر نشان داده میشود. اگه آن شخص ذخیره هم باشه عکس پروفایل نیز در کارت نمایان خواهد شد.

 حال اگر شخص دیگری در آن روز با این ماشین رانندگی کند، توصیه‌های مختص آن فرد به او داده خواهد شد و بسته به تنظیمات کاربر بعدی تغییر خواهد کرد.

دریچه هوا

شیشه منحنی متشکل از سیلیکات آلومینیوم ضدخش و دو دریچه هوای آنالوگ در دو انتهای آن قرار دارد. که تجربه جالبی از تلفیق دیجیتال و فیزیک را ارائه می‌دهد. دریچه هوای آنالوگ در پایین هر ساعت این نمایشگر جاسازی شده‌اند.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
دریچه هوا

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
دریچه هوا

سیستم سرگرمی و اطلاعات

لازم به ذکر است که سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید به رانندگان نیز امکانات جالبی دارد. نظیر تنظیمات مختلفی مانند تنظیمات صندلی، میزان روشنایی، بخش رادیویی یا  ایستگاه رادیویی مورد علاقه و موارد دیگر را ذخیره کنند.

پیام ها، ایمیل ها و دیگر اطلاعات شخصی را می توان با استفاده از ویژگی های امنیتی جدید فعال یا غیرفعال کرد نظیر(تشخیص چهره، قفل صدا و اسکن اثر انگشت و…).

 البته باید دید که صفحه نمایش تمام لمسی چنین بزرگی تا چه حد حواس پرتی رانندگان را افزایش خواهد داد.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
                     طراحی بی‌نظیر

 انتقادها

به گفته برخی از منتقدین این ابر نمایشگر، بدون داشتن یک سیستم قوی نظارت بر راننده تا از امنیت راننده و شرایط رانندگی اطمینان حاصل کند، بسیار خطرآفرین است.

یک مطالعه که اخیرا توسط AAA انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از سیستم‌های سرگرمی-اطلاع رسانی دیجیتالی که در اتومبیل های جدیدتر ظاهر می‌شوند. ممکن است به اندازه کافی دلیلی باشد تا حواس و تمرکز راننده را درگیر نماید و خطر تصادف را به ویژه در رانندگان مسن افزایش دهند.

مرسدس می‌گوید وجود ویژگی صفر لایه و تنظیمات دستور صوتی همچنین ویژگی تمام لمسی بودن به صورت امیدوارانه‌ای حواس پرتی رانندگان را کاهش می‌دهد. زیرا رانندگان نیازی ندارند تا در زیر لایه های منوهای مختلف پیمایش کنند اگرچه این نیز باید اثبات شود.

هدف ساخت به گفته‌ی سازندگان

همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره مرسدس‌بنز در مورد نسل جدید MBUX طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند که:. هدف، ساخت بزرگترین صفحه نمایش در ماشین نبود!. بلکه ما صفحه نمایش‌ای ویژه با نسبت و اندازه‌ای مناسب و عملکردی زیبا که موجب افزایش حداکثری رضایتمندی و پسند مشتری می‌باشد را ساخته‌ایم.

کلمات کلیدی: مرسدس-بنز-هایپراسکرین-پارس-تاچ-MBUX-ٍEQS-نمایشگر-تمام-لمسی-هوشمند-طراحی-جدید-2021-صفر-لایه

لینک‌های مرتبط: مرسدس بنزهایپراسکرینپارس تاچنمایشگر تمام لمسیهوشمندEQSMBUXHyperscreen

برگرفته از صفحه‌ی : www.mercedes-benz.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *