آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟

این روزها تب تکنولوژیهای تعاملی به ویژه سیستمهای اینتراکتیو و لمسی به همه ی کسب و کارها من جمله صنعت رستوران و فست فود هم سرایت کرده، بسیاری از صاحبان رستورانها و فست فودها به دنبال آن هستند تا با بهره گیری از فناوری هایی از جمله میز لمسی رستورانی ، به نوعی خود را با سایر رقبا متمایز کرده و سهم بیشتری را از بازار بزرگ رستوران و فست فود به خود اختصاص دهند.
میز لمسی رستورانی

مالکان نامهای تجاری معروف در حوزه ی رستوران و فست فود ، شخصا یا توسط مشاورانی به سمت بهره گیری از میز هوشمند رستورانی سوق پیدا کرده اند. این جنب و جوش در بازار را البته باید به فال نیک گرفت اما نگرانی هایی وجود دارد که دانستن آن ها برای این قبیل سرمایه گذاری ها خالی از لطف نیست.

اول اینکه هر میزتعاملی یا میز لمسی برای استفاده در رستوران مناسب نیست. میزی که در رستوران به عنوان یکی از اجزای سامانه ی رستوران هوشمند به کار گرفته می شود، می بایست از نظر انتخاب صحیح فناوری تشخیص لمس، تعداد لمس قابل تشخیص همزمان، استاندارد ایمنی بدنه، استاندارد کار در ساعات طولانی، قدرت پردازش ، کیفیت صفحه نمایش و بسیاری از موارد فنی دیگر، برای استفاده در یک محیط پر تلاطم به نام رستوران یا فست فود بهینه سازی شده باشد.

در نظر بگیرید در رستوران هر لحظه امکان اصابت ضربه توسط  افراد و کودکان، افتادن ظروف، ریختن مایعات یا مجاورت با حرارت زیاد وجود دارد. از سوی دیگر، چندین نفر به طور همزمان روی یک میز فعالیت خواهند کرد.

تفاوت قطعات به کار رفته در یک میز لمسی رستورانی ، هرچند در ظاهر به چشم نیاید، بعضا  در یک سایز و مشخصات کلی معین ، منجر به اختلاف قیمت تا بیش از دو برابر نیز می شود.

بر پایه ی تجارب و تخصص موجود، و همچنین با توجه به سوابق نارضایتی تعدادی از مشتریان پیشین برخی تامین کنندگان سیستمهای اینتراکتیو که جهت اخذ مشاوره به پارس تاچ نیز منعکس شده است. پارس تاچ به شما توصیه می کند هنگام انتخاب سخت افزار، دقت بیشتری داشته باشید. تفاوت قیمتها همیشه مربوط به انصاف یا گرانفروشی نیست! به عبارت دیگر قیمت به تنهایی هرگز نمی تواند عاملی برای مقایسه و انتخاب   این محصولات باشد.
دوم اینکه حتی اگر میز لمسی با سخت افزار مناسب تهیه شده باشد به تنهایی نمی تواند تضمینی برای موفقیت شما در راه اندازی رستوران هوشمند باشد. مثلا همزمان باید به کیوسک سفارش گیر ، تبلت سفارش گیری توسط گارسون نیز فکر کنید.

سوم اینکه امکانات نرم افزاری روی میز، ارتباط سخت افزاری و نرم افزاری میز با سیستم مالی و سایر نقاط فروش من جمله کیوسک سفارش دهی، تبلت سفارش دهی گارسون ،آشپزخانه و بسیاری از نکات مهم که بعضا ارزش و بهایی به مراتب بیشتر از یک میز لمسی دارند…  موجب می شود نتوانیم رستوران هوشمند را در یک کیوسک سفارش گیر و یک یا چند میز هوشمند خلاصه کنیم.

 

جمع بندی :

پیشنهاد پارس تاچ برای شما این است که اگر قصد ورود به حوزه ی رستوران هوشمند را دارید. به منظور تجهیز رستوران خود به تکنولوژی های مورد نظر از قبیل میز لمسی رستورانی ، استند سفارش گیری ، سیستم پرداخت مناسب ، تبلت های سفارش گیری و … به دور از هیجانات و احساسات، مطالعه، بررسی  دقیق و مشورت را فراموش نکنید. پیشنهاد می شود مجموعه مقالات مشاوره به کاربران – سیستم های اینتراکتیو، میز لمسی و استند لمسی را بدین منظور مطالعه فرمایید.

Posted in:

2 Comments

  1. ممنون از مطالب مفیدتون
    ولی قیمت میز لمسی رستوران رو خیلی متفاوت میگن چطور بفهمیم کی راست می گه که دروغ؟

    • با توجه به محل و نوع استفاده میز های لمسی رستورانی، محدودیت های فنی اجازه استفاده از برخی از تکنولوژی های ارزان قیمت را در ساخت میز های لمسی به ما نمی دهد. ولیکن برخی از همکاران، به واسطه عدم تجربه در تولید، محاسبه قیمت این میز ها را با تکنولوژی هایی نظیر IR و یا سایر تکنولوژی های ارزان قیمت دیگر انجام داده و به مشتری اعلام می کنند. که این نوع اعلام قیمت موجب گمراه شدن خریداران می گردد. تقاضا داریم پیش از گرفتن قیمت در خصوص میز های لمسی رستورانی حتما نمونه ها را از نزدیک دیده و مقایسه گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *